Ο ρόλος του δημοσιογράφου ως «μέσου ειρήνης» είναι η θεματική αυτού του blog, που δημιουργήθηκε από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές του μαθήματος της «Δημοσιογραφία και Οικοδόμηση της Ειρήνης» του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με διδάσκοντες τον επίκουρο καθηγητή κ. Χρήστο Φραγκονικολόπουλο και τον λέκτορα κ. Νίκο Παναγιώτου.

Την τελευταία δεκαετία, η εξέταση του ρόλου που μπορεί να διαδραματίσει η δημοσιογραφία στην οικοδόμηση της ειρήνης (peace journalism) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία σε πανεπιστημιακά προγράμματα καθώς και προγράμματα ανθρωπιστικής/αναπτυξιακής βοήθειας των διεθνών οργανισμών. Στόχος των προγραμμάτων αυτών είναι η καταπολέμηση της υπεραπλουστευτικής δημοσιογραφικής πρακτικής που κυριαρχεί στην κάλυψη των συγκρούσεων, καθώς οδηγεί στη δημιουργία απλοϊκών σχημάτων αντίληψης και ερμηνείας σύνθετων γεγονότων με σημαντικές επιπτώσεις.

Μέσα από τα κείμενα και το οπτικοακουστικό υλικό που θα παρατεθεί θα επιχειρήσουμε να παρουσιάσουμε τις διαφορές ανάμεσα στην παραδοσιακή-αντιπαραθετική δημοσιογραφία και την ειρηνευτική δημοσιογραφία, τη σημασία ανάλυσης των διενέξεων ανά τον κόσμο, το ζήτημα της βίας και της προπαγάνδας, καθώς και τα διλήμματα – εμπόδια που αντιμετωπίζει η ειρηνευτική δημοσιογραφία.  Ακόμα θα επιδιώξουμε να ανιχνεύσουμε το ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι δημοσιογράφοι προς όφελος της προληπτικής διπλωματίας με την επιλογή, καταγραφή και ανάλυση εκείνων των πληροφοριών που ωθούν την κοινωνία και τους πολίτες στα ειρηνικά μέσα για την επίλυση συγκρούσεων.

.

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: